Hoofdpijnpoli

Hoofdpijn is één van de meest voorkomende klachten in onze samenleving. Naast dat iedereen er wel eens mee te maken heeft, is het ook een klacht waar vaak geen goede behandeling voor gevonden kan worden. Fysiotherapiepraktijk Bomenbuurt uit Den Haag en de Praktijk voor Fysiotherapie R.G. van der Weide hebben daarom samen 'de Paramedische Hoofdpijnpoli' opgezet. In samenwerking met de Hogeschool Leiden hebben zij een multidisciplinaire behandelmethode ontwikkeld die hoofdpijn succesvol te lijf gaat. Fysiotherapie, manuele therapie, sportfysiotherapie, psychosomatische fysiotherapie en Dry Needling behoren hierbij tot de mogelijkheden.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijn te onderscheiden, zoals onder andere migraine, spanningshoofdpijn, medicijnafhankelijke hoofdpijn, clusterhoofdpijn en aangezichtspijn. Omdat iedere hoofdpijn een andere oorsprong kent is het belangrijk om uw hoofdpijnklacht goed in kaart te brengen om te bepalen welke therapieën voor u het meeste effect zullen hebben. Een eerste afspraak zal daarom bestaan uit een uitgebreid vraaggesprek over uw klachten en leefomstandigheden. Ook zullen er verschillende testen gedaan worden en wordt u gevraagd een aantal vragenlijsten in te vullen. Na beoordeling hiervan kan het voor u optimale behandeltraject ingezet worden. Alex en Ron van de Praktijk voor Fysiotherapie R.G. van der Weide, nemen hierin de (sport-)fysiotherapie en manuele therapie voor hun rekening.

Heeft u hoofdpijnklachten en wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden voor de hoofdpijnpoli, neem dan contact met ons op.

Voor meer informatie over de Paramedische Hoofdpijnpoli, de verschillende soorten hoofdpijn en behandelvormen kunt u ook eens een kijkje nemen op www.hoofdpijnpoli.info.